FAQ

HEBBEN JULLIE PROMOTIEMATERIALEN BESCHIKBAAR OM OP TE STUREN?

Materialen voor etalages of promoties in winkels gaan samen met het actieproduct rechtstreeks naar onze verkooppunten. Wij krijgen deze materialen dus niet in ons bezit en kunnen daarom helaas niet aan deze verzoeken voldoen.

Hoe lang blijft dit product goed?

U kunt een product gaan gebruiken zolang het ongeopend is, niet heel warm of vochtig bewaard is, en niet ouder is dan 3 jaar.

Om te achterhalen wanneer uw product geproduceerd is, kunt u ons het batchnummer doorgeven dat erop gedrukt staat (2 letters gevolgd door 3 cijfers). Wij kunnen u dan de uiterste houdbaarheidsdatum aangeven. Het symbool van een geopend zalfpotje met een getal en de letter M op de verpakking geeft de uiterste houdbaarheid in maanden aan na eerste opening van een verpakking.

Na opening blijft een product meerdere maanden goed, mits het op kamertemperatuur bewaard wordt, wordt gebruikt onder hygiënische omstandigheden, nooit wordt gemengd met een ander product en zorgvuldig wordt gesloten na elk gebruik.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het Informatiecentrum van maandag t/m vrijdag van 9 tot 16.30 uur, tel. 023 - 5499 500.

IS HET MOGELIJK OM PROEFMONSTERS AAN TE VRAGEN?

Wij beschikken maar beperkt over proefmonsters. Bij een introductie van een nieuw product worden de proefmonsters verspreid via diverse tijdschriften.
Wij kunnen daarom helaas niet aan verzoeken om proefmonsters voldoen.

Testen jullie de producten op dieren?

Sinds 1989 maakt L'OREAL PARIS geen gebruik meer van proefdieren om cosmetische eindproducten te evalueren.

Als het gaat om ingrediënten, dan vereisen Europese en verschillende landelijke wetgevingen, dat de leveranciers van deze ingrediënten tests uitvoeren die noodzakelijk zijn om hun onschadelijkheid en hun veiligheid aan te tonen.

Al meer dan 20 jaar spant L'OREAL PARIS zich in om alternatieven voor dierproeven te zoeken, te ontwikkelen en te valideren. Hierdoor zijn reeds enkele gevalideerde alternatieve methoden in gebruik.

Naast de reeds geboekte vooruitgang, staan de industrie en wetenschappelijke wereld voor een grote uitdaging om in de komende jaren nieuwe alternatieve methodes te ontwikkelen voor de evaluatie van ingrediënten op het gebied van toxicologie, waar die methodes nog niet bestaan, en deze te laten valideren door de desbetreffende regelgevende autoriteiten.

L'OREAL PARIS is een absoluut voorstander van de afschaffing van dierproeven. Onze groep is actief lid van de Europese Associatie voor de ontwikkeling van alternatieve methodes (ECVAM), die in november 2005 is ingesteld door de Europese Commissie, en zet zich in om alles te doen wat binnen het bereik ligt om dit programma te promoten bij alle industriële spelers.

Recent is Skin Ethic, een bedrijf in weefseltechnologie, overgenomen. Nog een bewijs van onze continue toewijding en zet de L'Oréal Groep neer als een leidende onderneming op het gebied van alternatieve methoden.

Voor meer informatie, gaat u naar: www.invitroskin.com

Waar kun je een lijst van de ingrediënten vinden?

Op al onze producten staat de totale samenstelling.

De Europese Commissie heeft de cosmetische industrie gevraagd om op elk product de volledige samenstelling te vermelden, om de consument meer transparantie te bieden.

Na harmonisatie op Europees niveau wordt de internationale nomenclatuur INCI (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients) gebruikt om de ingrediënten aan te geven.

De INCI-namen van alle gebruikte ingrediënten staan achter het woord INGREDIENTS. Indien u aanvullende informatie wenst, kunt u contact opnemen met Informatiecentrum van maandag t/m vrijdag van 9 tot 16.30 uur, tel. 023 - 5499 500.

Zijn jullie verpakkingen geschikt voor hergebruik?

De verpakkingen van L'OREAL PARIS cosmeticaproducten zijn altijd zo eenvoudig mogelijk en zijn bovenal gericht op de veiligheid van de consumenten.

Voor ons heeft de verpakking van een product namelijk een belangrijke functie. Omdat onze producten bedoeld zijn om in contact te worden gebracht met het lichaam, moeten de verpakkingen de producten beschermen en zorgen dat ze onschadelijk zijn, qua bacteriën en allergie.

De afgelopen jaren hebben wij al initiatieven ondernomen, zoals bijvoorbeeld de vervanging van PVC door andere materialen waar onze producten voldoende veilig in bewaard kunnen worden, omdat het afbreken van PVC problematisch was.

Het verwezenlijken van dergelijke milieu-initiatieven wordt concreet wanneer meerdere technische oplossingen zijn bekeken om de invloed van onze producten op het milieu nog meer te verminderen.

Het is belangrijk aan te geven dat wat betreft glazen verpakkingen het veiligheidsaspect van de consument de overhand heeft bij onze overwegingen. Onze producten worden gebruikt in badkamers en soms door kinderen.

Als de producten vallen of breken, kan dat verwondingen veroorzaken; met plastic verpakkingen bestaat dat gevaar niet.

Plastic verpakkingen lenen zich overigens prima voor verbranding. Dankzij de filters om rook te behandelen, veroorzaakt verbranding van plastic verpakkingen geen problemen voor de atmosfeer.

Bovendien kost het transport van plastic verpakkingen minder energie dan glazen verpakkingen; ze zijn minder milieubelastend omdat ze lichter zijn om te transporteren en daardoor minder energie verbruiken.

Log in

Ben je al geregistreerd als L'Oréal Paris VIP? Log dan in met je geregistreerde e-mailadres en wachtwoord:

Wachtwoord vergeten ?

Vul hieronder je e-mailadres in. Dan sturen wij jouw wachtwoord op.

Stuur door naar een andere vriend(in)

De opgegeven e-mailadressen zullen uitsluitend worden gebruikt voor het versturen van het aangegeven item en worden niet bewaard.

Verzenden

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van L'Oréal Paris om in de toekomst meer informatie te ontvangen over de producten van L'Oréal Paris, nieuws, acties en adviezen van onze experts.

Ik schrijf me in

Klik hier, om je af te melden voor de nieuwsbrief van L'Oréal Paris.

PERSOONLIJKE DIAGNOSE?
Voor telefonisch advies over L'Oréal Paris producten kan je contact opnemen met ons informatiecentrum via telefoonnummer 023 5499 500 of per email