Onze Duurzame Groei

We willen schoonheid verduurzamen

In het kader van het in 2013 gelanceerde duurzaamheidsprogramma van L’Oréal, Sharing Beauty With All, heeft de Groep zich een reeks concrete doelen gesteld om haar bedrijfsmodel meer inclusief en maatschappelijk verantwoord te maken. Deze doelen hebben betrekking op de volledige impact en de hele waardeketen van het bedrijf – van productdesign tot distributie –, met inbegrip van het productieproces en de herkomst van grondstoffen, de ontwikkeling van medewerkers en de inzet voor gemeenschappen. Als belangrijkste merk van de  L’Oréal Groep, draagt L’Oréal Paris hier direct aan bij.

 
Brand Section Our Sustainable Growth Image 1

De toewijding van Elvive

Elvive is het merk dat de duurzaamheidambities van L’Oréal Paris uitdraagt. Als bewijs dat een planeetvriendelijke aanpak en innovatieve producten elkaar niet wederzijds uitsluiten, zet Elvive grote stappen om haar ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te maken. De strategie? Duurzame verpakkingen en een meer duurzame formule. Dat doen we als volgt.

Verpakkingen optimaliseren

Sinds eind 2020 worden alle shampoo- en conditionerflessen van Elvive gemaakt van 100% gerecycled plastic (een gigantische besparing van 7000 ton nieuw plastic, evenveel als het gewicht van de Eiffeltoren), dat bovendien voor 100% recyclebaar is.

En hoe zit het met de geliefde formules van Elvive?

De nieuwste generatie co-emulsietechnologie zorgt dat de vezels worden gecoat met een heel dun laagje microscopische druppeltjes. Hierdoor worden er niet alleen minder siliconen gebruikt, maar is de formule ook beter biologisch afbreekbaar zonder dat deze opnieuw hoeft te worden uitgevonden (Elvive Mask Full Resist is al voor 97,5% biologisch afbreekbaar). Verder zijn er stappen gezet om minder ingrediënten te gebruiken zoals conserveringsmiddelen en geurstoffen. Daarnaast streven we naar meer geconcentreerde behandelingen zonder water.

Wat nog meer?

Een aanpak om tot een schonere en groenere planeet te komen moet echter ook bij het begin beginnen: het productieproces. Elvive wordt geproduceerd in een koolstofneutrale fabriek die werkt op 100% vernieuwbare energie, zonder CO2-uitstoot. De energie voor de fabriek wordt geproduceerd met afval dat afkomstig is uit onze lokale bossen.

Elvive heeft zo de basis gelegd voor wat binnenkort de wereldwijde duurzaamheidsnormen van L’Oréal Paris gaan worden. We zijn vastbesloten de uitdaging aan te gaan die de planeet ons heeft gesteld. Blijf ons volgen!

 
Brand Section Our Sustainable Growth Image 10

We willen mensen tijdens de coronacrisis helpen en ondersteunen 

Solidariteit met gezondheidswerkers

In deze moeilijke tijden wilde L’Oréal Paris bijdragen aan de wereldwijde strijd tegen Covid-19. We hebben alle partnerziekenhuizen en verzorgingshuizen voorzien van twee miljoen flessen desinfecterende handgel om de onvermoeibaar werkende mensen daar te beschermen en verdere verspreiding van deze ongekende pandemie te helpen voorkomen. Ondertussen hebben we alle mogelijke maatregelen genomen om producttekorten in alle landen te voorkomen zolang onze productieafdelingen daar voldoende capaciteit voor hadden.

Mensen helpen hun welzijn in isolatie te verbeteren

Hoewel noodzakelijk, hebben de quarantainemaatregelen in veel landen geleid tot isolement van veel mensen. L’Oréal Paris heeft de gemeenschappen waarin we werkzaam zijn, tijdens deze hele periode gesteund met tal van solidariteitsinitiatieven. Onze experts hebben bijvoorbeeld op Instagram en Facebook schoonheidsadviezen gedeeld om onze volgers te helpen goed voor zichzelf te zorgen en hun welzijn te vergroten met make-up tutorials, handleidingen om thuis zelf je haar te verven en routines voor huidverzorging. In het kader van hun liefdadigheidsinspanningen ondersteunde L’Oréal Men Expert Movember’s nieuwe ALEC (Ask, Listen, Encourage action, Check in)-programma voor geestelijke gezondheid en preventie van zelfmoord. Dit was erg belangrijk in een tijd waarin mannen in isolement gevoeliger waren voor angst, depressiviteit en suicidale gedachten.

Brand Section Our Sustainable Growth Image 3