Brand Section Local Initiatives Hero

Onze Lokale Initiatieven

Wij zijn van mening dat alle vrouwen ‘het waard zijn’ en daarom zijn er lokale programma’s opgezet door L’Oréal ter ere en ter ondersteuning van vrouwen. Met onze lokaal-geïmplementeerde, filantropische programma’s ‘Women of Worth’ en ‘All worth it’, willen we vrouwen aanmoedigen trots te zijn op wie ze zijn en wat ze doen.

Brand Section Local Initiatives Image 1

Women of Worth vieren de schoonheid van teruggeven

Het Women of Worth programma is in 2005 opgezet om de prestaties te erkennen van vrouwen die de waarden van L’Oréal Paris belichamen: vrouwen die strijden voor de eigenwaarde van anderen en een verschil maken in hun gemeenschap. Elk jaar worden in de Verenigde Staten, Canada en Mexico tien uitzonderlijke vrouwen gekozen uit duizenden nominaties, samen met de non-profitorganisaties waarvoor ze zich inzetten, en zij worden gehonoreerd voor de impact die ze hebben gehad op tal van goede doelen. In de Verenigde Staten ontvangt elke geselecteerde vrouw $ 10.000 voor haar goede doel. Verder wordt één Women of Worth-kandidaat (en haar goede doel), middels een online stemming, door het publiek gekozen en benoemd tot ‘National Woman of Worth Honoree’. Haar liefdadigheidsorganisatie ontvangt dan namens haar een schenking van $ 25.000 van L’Oréal Paris. In Canada worden uit alle genomineerden tien uitzonderlijke Women of Worth geselecteerd om in aanmerking te komen voor in totaal $ 110.000 aan liefdadigheidsbeurzen van L’Oréal Paris. Naast promotionele ondersteuning voor hun goede doelen worden alle geselecteerde vrouwen lid van de Women of Worth-gemeenschap, een landelijk platform dat hun goede doelen steunt en promoot, informatie deelt, dient als netwerk en dat vrijwilligerswerk in het hele land stimuleert. Sinds de lancering van het programma zijn in de Verenigde Staten 140 vrouwen benoemd tot Women of Worth.

Brand Section Local Initiatives Image 2

Mensen helpen hun welzijn in isolatie te verbeteren

Hoewel noodzakelijk, hebben de quarantainemaatregelen in veel landen geleid tot isolement van veel mensen. L’Oréal Paris heeft de gemeenschappen waarin we werkzaam zijn, tijdens deze hele periode gesteund met tal van solidariteitsinitiatieven. Onze experts hebben bijvoorbeeld op Instagram en Facebook schoonheidsadviezen gedeeld om onze volgers te helpen goed voor zichzelf te zorgen en hun welzijn te vergroten met make-up tutorials, handleidingen om thuis zelf je haar te verven en routines voor huidverzorging. In het kader van hun liefdadigheidsinspanningen ondersteunde L’Oréal Men Expert Movember’s nieuwe ALEC (Ask, Listen, Encourage action, Check in)-programma voor geestelijke gezondheid en preventie van zelfmoord. Dit was erg belangrijk in een tijd waarin mannen in isolement gevoeliger waren voor angst, depressiviteit en suicidale gedachten.