Sluit

Current site: website_MasterNL
Database: web
Content start path: /sitecore/content/MasterNL
Home node: /sitecore/content/MasterNL/home
Language: Dutch (Netherlands) : Nederlands (Nederland)
Index : masternl_web_index
InstanceInfo configuration: Complete
InstanceInfo site: Complete;
 De samenwerking tussen Karl Lagerfeld en L’Oréal Paris

De samenwerking tussen Karl Lagerfeld en L’Oréal Paris

Wat is de Karl Lagerfeld visie op beauty?

Karl hield van beauty-producten. Zoveel zelfs, dat hij ze gebruikte voor zijn ontwerpen. Karl gebruikte oogschaduw om kleur te geven aan zijn schetsen. Hij was gek op oogschaduw omdat deze een unieke textuur en mate van doorzichtigheid op papier creëert. Naast oogschaduw hield hij van huidverzorging. Hij zag er zelf altijd uitstekend verzorgd uit en besteedde extra aandacht aan zijn huid omdat deze zo belangrijk voor hem was. Voorafgaand aan shoots of shows instrueerde hij make-up-artiesten altijd zeer nauwkeurig over zijn wensen. Karl had een bijzondere blik op beauty. Volgens hem had make-up de kracht om verscheidenheid uit te drukken. Enkel met make-up kun je dezelfde persoon doen overkomen als een verlegen actrice of een jaren 80 pop-girl. Karl was een groot fan van make-up, maar zoals met alles, gebruikte hij het op een manier zoals geen ander dat deed.
Caroline Lebar, Head of Image & Communication on Karl X L’Oréal Paris.

Wat maakte Karl Lagerfeld een icoon?

Karl was zijn eigen merk. De paardenstaart, zijn humor, de avant-garde visie en zijn talent maakte hem een uniek persoon. Voor mij was hij een genie, iemand die nooit kon stoppen met werken, wat hem in staat stelde om aan drie merken tegelijk te kunnen werken. Hij was een genie van hoog niveau. Hij was verbonden, hij was modern. Hij leefde in het nu, maar hij leefde mogelijk ook al in de toekomst. Hij was in staat het nu te begrijpen en te voelen. Dat is waar het bij make-up om draait.
Zak Yopp, Global Vice President L’Oréal Paris on Karl X L’Oréal Paris.

3 woorden waarin je Karl Lagerfeld samenvat?

Avant-garde, elegantie en provocatie.
Zak Yopp, Global Vice President L’Oréal Paris on Karl X L’Oréal Paris.

Waarom heeft Karl ervoor gekozen om een make-up lijn op te zetten met L’Oréal Paris?

Het was Karls persoonlijke wens om samen te werken met L’Oréal Paris. Karl hield van een samenwerking die zijn merk liet nagalmen en daarmee zoveel mogelijk mensen wist te bereiken. L’Oréal Paris kan als merk de klank van Karl versterken. Karl Lagerfeld en L’Oréal Paris brengen samen de eenduidige boodschap over: “Beauty is voor iedereen”.
Caroline Lebar, Head of Image & Communication on Karl X L’Oréal Paris.

Wat was de visie op de Karl X L’Oréal Paris collectie?

In deze collectie wilde wij Parijs naar voren laten komen. Karl was een van Parijs’ grootste iconen. Wie beter dan Karl kan de visie van de Parisienne opnieuw uitvinden en moderniseren en tegelijkertijd de echtheid en herkenbaarheid bewaren? De uitdaging was hoe deze Parijse schoonheid tegelijkertijd tijdloos en klassiek kon zijn, maar ook edgy met een Karl twist van ironie en provocatie.
Zak Yopp, Global Vice President L’Oréal Paris on Karl X L’Oréal Paris.

De samenwerking tussen Karl Lagerfeld en L’Oréal Paris

Wat kunnen we verwachten van Karl Lagerfeld X L’Oréal Paris?

Karl heeft zelf niet aan de eigenlijke producten mogen werken, maar zijn speciale visie op make-up komt overal terug. Hij definieerde zeer precies zijn regels en had een zeer precieze persoonlijkheid. De elementen waar Karl bekend om stond, de kleuren waar hij gek op was en de make-up soorten, zijn verweven in deze make-upcollectie.
Caroline Lebar, Head of Image & Communication on Karl X L’Oréal Paris.

Hoe wordt Karl Lagerfelds visie op beauty uitgedrukt in de Karl X L’Oréal Paris collectie?

Karl was altijd aan het heruitvinden. Altijd gedurfd, altijd chic en vooruitstrevend. Zijn kleuren waren zwart-wit, met een vleugje rood. Dit is een collectie die iedereen zal aanspreken, het is universeel. Net zoals Karl was. Hij was een man van de wereld, een icoon voor iedereen. Iedereen kende Karl Lagerfeld. Karl X L'Oréal Paris heeft alle essentiële ingrediënten die nodig zijn voor verschillende looks die elk uniek zijn. Ieder product in het assortiment is Parisian chic. De smokey-eye-look waar ik altijd van houd heeft een vleugje subtiel zilver. De rode lip heeft klassiek opnieuw uitgevonden: edgy, simpel, maar chic. Net als de verpakking: zeer chic met zwart en wit. Een cool product.
Val Garland, Global Makeup Artist, L’Oréal Paris.

Staan lippen centraal in de collectie?

Lippen staan symbool voor de Parijse vrouw. Een Parijse vrouw kan qua make-up enkel een rode lipstick dragen en niets anders. Daarom hebben we looks gecreëerd met lippen als uitgangspunt. Samen met Val (Global Make-up Artist, L’Oréal Paris, red.) werkten we aan de vraag: hoe kunnen we deze lippen zó combineren dat ze niet enkel klassiek zijn maar gedragen kunnen worden met een beetje licht roze-zilver op de oogleden voor dat gevoel van losbandigheid? Een bold red of bordeauxrode lipstick met een lichte, metaalkleurige eyeliner. Het is Parijs: gemakkelijk te dragen en niet over de top, tevens erg Karl. Zijn aanwezigheid komt naar voren op verschillende plekken in de collectie. De lipsticknamen vertegenwoordigen verschillende aspecten van zijn karakter, de twist aan de kleuren stralen Karl uit, de verpakkingen zijn gemaakt van materialen in lijn met zijn smaak en als ultiem eerbetoon: Karls handtekening.
Zak Yopp, Global Vice President L’Oréal Paris on Karl X L’Oréal Paris.

Wat voor uitspraak van Karl spreekt je het meest aan?

Er springt er voor mij een uit: “I don’t like standard beauty. There is no beauty without strangeness.” (Ik houd niet van standaard schoonheid. Beauty zonder vreemdheid bestaat niet.)
Val Garland, Global Makeup Artist, L’Oréal Paris.

Zou je af willen sluiten met een achter-de-schermen-moment op de set?

Een van mijn favoriete momenten op de set moet wel zijn geweest dat Helen Mirren het over Karls Karlisms had. Ze bedacht de volgende uitspraak: “Een vleugje humor en een beetje gebrek aan respect, dat is wat een legende nodig heeft om te overleven.”. Wie past het beter om dit te zeggen over Karl Lagerfeld dan Dame Helen Mirren?
Val Garland, Global Makeup Artist, L’Oréal Paris.

Alle Experts

#message

Meer informatie