Onze geschiedenis

Het verhaal van L’Oréal Paris: 110 jaar vooruitgang en we gaan verder. . .

1909 Het begin van L’Oréal: een revolutionaire haarkleur en een visionaire oprichter

De oprichting van L’Oréal in 1909 viel samen met de eerste geniale inval van de chemicus Eugène Schueller. Vrouwen wilden vaker kort blond haar hebben, waardoor de jongensachtige stijl een trend werd. Hij patenteerde een kleurformule die, anders dan alles wat in die tijd verkrijgbaar was, volledig veilig te gebruiken was. Haarkleuringen zijn lange tijd, in de daaropvolgende decennia, het vlaggenschip van het bedrijf gebleven.

Brand Section History Image 1

Jaren 60 en 70: Innovatie als drijfveer van emancipatie

Onder invloed van Brigitte Bardot kwam lang haar in de jaren 60 in de mode – wild en sexy of keurig opgestoken. Onder leiding van Dalle bleef het bedrijf actief met de tijd meegaan en kwam het met producten die vrouwen het gewenste resultaat boden, zonder afbreuk te doen aan hun veiligheid. De lancering van het haarkleuring merk voor thuisgebruik Préférence in de jaren 70, werd een keerpunt samen met de lancering van de wereldberoemde slogan ‘Omdat ik het waard ben’. Het was de eerste reclame waarin het belang van een goed zelfbeeld voorop stond.

Jaren 80 en 90: Vrouwen helpen met zelfvertrouwen in het leven te staan

Omdat steeds meer vrouwen in de jaren 80 een ‘publiekere’ rol aannamen en zich op de werkvloer deden gelden, bood L’Oréal Paris hen make-up en huidverzorgingsproducten om te zorgen dat zij zich altijd goed zouden voelen over zichzelf en zo de wereld aan te kunnen.

Brand Section History Image 2

Jaren 2000 – De millenniumwisseling: Nieuwe grenzen

De millenniumwisseling luidde een nieuw tijdperk in voor L’Oréal, omdat de uitbreiding naar nieuwe markten, segmenten en distributiekanalen versnelde en het bedrijf zich begon te richten op duurzaamheid. Ook werd L’Oréal Men Expert in het leven geroepen, de eerste grootschalige anti-aging lijn voor mannen. Bovendien omarmde het bedrijf de digitale wereld ruim vóór de concurrentie door constant te innoveren om bij de tijd te blijven en de veranderende lifestyle en behoeften van consumenten te volgen.

Brand Section History Image 3