Sluit

Current site: website_MasterNL
Database: web
Content start path: /sitecore/content/MasterNL
Home node: /sitecore/content/MasterNL/home
Language: Dutch (Netherlands) : Nederlands (Nederland)
Index : masternl_web_index
InstanceInfo configuration: Complete
InstanceInfo site: Complete;


Over Ons

L’Oréal Paris is een wereldwijd toonaangevend cosmeticamerk dat luxueuze schoonheidsproducten voor iedereen toegankelijk maakt. Wij laten ons leiden door onze passie om te innoveren en onze toewijding aan wetenschappelijke excellentie.




Over ons

 Over ons

L’Oréal Paris is een wereldwijd toonaangevend cosmeticamerk dat luxueuze schoonheidsproducten voor iedereen toegankelijk maakt. Het assortiment is breed: van make-up en huidverzorging tot haarverzorging en haarkleuring. Wij laten ons leiden door onze passie om te innoveren en onze toewijding aan wetenschappelijke excellentie. We zetten ons al meer dan 110 jaar in voor veiligheid en kwaliteit. L’Oréal Paris heeft de positie van vrouwen altijd hoog in het vaandel gehad en omarmt de moderne visie op vrouwelijkheid die de stereotypering van de vrouw afkeurt. Wij moedigen alle vrouwen aan om hun eigen pad te volgen volgens hun eigen regels om zo hun eigen wensen te verwezenlijken.

Schoonheid in beweging

 Schoonheid in beweging

L’Oréal Paris is bedacht door de onderzoeker Eugène Schueller. Zijn uitzonderlijke aandacht voor wetenschappelijke vooruitgang was en is nog steeds toonaangevend voor de beauty industrie. Nu, 110 jaar aan wetenschappelijk onderzoek later, biedt L’Oréal Paris een reeks geavanceerde schoonheidsproducten die veilig in gebruik en bewezen effectief zijn. Jarenlang is er gewerkt aan de ontwikkeling, formulering en optimalisatie van onze collectie ingrediënten: herstellende Ceramide R voor Elvive Total Repair haarverzorging, Mexoryl SX, ons eigen, stabiele en milieuvriendelijke uv-filtratiesysteem, en Pro-Xylane, een duurzame en innovatieve anti-aging suiker op basis van groene chemie, verwerkt in onze Revitalift Laser huidverzorging.

Zoeken naar verantwoorde innovatie zit in onze genen en L’Oréal Paris gaat nog verder met haar beleid voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Sinds 1989 - 14 jaar voordat dit wettelijk verplicht werd - zijn we gestopt met tests op dieren en overgestapt op het innovatieve Episkin om productveiligheid te garanderen. Episkin is een soort imitatiehuid waarvoor L’Oréal Paris meer dan 30 jaar wetenschappelijk onderzoek heeft gedaan. Het is een waardevol instrument om de biologische werking van de huid te begrijpen zonder dierenleed.

Wat zal de toekomst brengen? We blijven verantwoord innoveren. We willen bijvoorbeeld al onze shampooflessen tegen het eind van het jaar volledig van gerecycled en recyclebaar plastic maken.

Inspirerende schoonheid

Als icoon van Franse schoonheid in de hele wereld staat L’Oréal Paris voor schoonheid in al haar vormen. Wij geloven niet dat er één visie op schoonheid bestaat die bij iedereen past, maar dat schoonheid universeel uniek is. Het beroemde ‘dreamteam’ van L’Oréal Paris bestaat uit ambassadeurs van alle origines en achtergronden, waaronder bekende mensen uit de film-, mode- en muziekwereld. Deze uitzonderlijke vrouwen zijn de internationale vertegenwoordigers van het merk en weerspiegelen de diversiteit van onze klanten. In een cultuur waarin jeugdigheid geidealiseerd wordt voelen oudere vrouwen zich vaak onzichtbaar en overbodig. Daarom heeft L’Oréal Paris samen met het Britse Vogue ‘The Non-Issue’ uitgebracht. In dit nummer uit 2019 wordt uitgelegd waarom leeftijd geen probleem zou moeten te zijn.

De Franse cultuur inspireert de producten van L’Oréal Paris, maar dat is niet het enige. Naast cosmetica staat het merk voor de vrijzinnige en ambitieuze houding van Parijzenaren. Het merk is bovendien uitgegroeid tot een ware schoonheidspartner van verschillende grote evenementen. Sinds 1997 is L’Oréal Paris de officiële make-uppartner van het prestigieuze filmfestival van Cannes, waar het haar expertise inzet ten dienste van de filmwereld. Bovendien zetten we elk jaar onze ervaring met schoonheid in tijdens de “ Fashion Week” van Parijs. Als ‘consumentgericht’ merk transformeren we deze drukbezochte Franse evenementen om onze schoonheidsexpertise te delen met het publiek. Zo maken we de schoonheid van de Parijse Fashion Week één keer per jaar voor iedereen toegankelijk met ‘Le Défilé L’Oréal Paris’, de eerste catwalk die voor iedereen open is.

Schoonheid en kracht

 Schoonheid en kracht


“Omdat ik het waard ben”

Deze vijf eenvoudige woorden zijn een ode aan schoonheid en kracht. Ze maken luxe toegankelijk voor iedereen. Door deze slogan kwam L’Oréal Paris als eerste met een reclame waarin zelfvertrouwen voorop stond. Sinds de eerste publicatie in 1971 heeft de slogan van L’Oréal Paris klanten rond het merk en hun eigenwaarde verenigd. Maar het is niet het enige symbool van persoonlijke kracht dat het bedrijf ondersteunt.

Onze vertegenwoordigers zijn allemaal rolmodellen die vrouwelijke kracht uitstralen en anderen inspireren om elke dag hun talenten ten volste te benutten. Eva Longoria is een feministisch leider uit de entertainmentindustrie. Jane Fonda is een iconische feminist die strijdt voor vrouwenrechten en ecologie. Liya Kebede brengt samen met de Lemlem Foundation vrouwelijke kunstenaars in Afrika in contact met gezondheidszorg, onderwijs en banen. Doutzen Kroes werkt samen met de vereniging “Elephant Crisis Fund” om dierenmishandeling in de industrie te bestrijden.

In alles laat L’Oréal Paris zijn feministische waarden blijken. Denk bijvoorbeeld aan een evenement als Women of Worth. Jarenlang heeft het bedrijf uitzonderlijke vrouwen in de schijnwerpers gezet die zich vrijwillig voor hun gemeenschap hebben ingezet. Het evenement is voor deze vrouwen een belangrijk platform en biedt hen essentiële financiering voor hun onderneming.

STAND UP!

"L’Oréal Paris staat voor persoonlijke kracht in het hele leven van alle vrouwen. Straatintimidatie gaat lijnrecht in tegen onze belofte om elke vrouw eigenwaarde te geven. Samen met Hollaback! en andere plaatselijke NGO-partners vragen we mannen en vrouwen om op te staan en veilig te reageren wanneer ze getuige of slachtoffer zijn van intimidatie. Samen kunnen we een wereld scheppen die vrij is van intimidatie. Een wereld waarin meisjes en vrouwen zich met vertrouwen kunnen bewegen. Dit goede doel is het waard." Delphine Viguier-Hovasse, algeheel merkdirecteur bij L’Oréal Paris.

We hebben het internationale programma Stand Up opgezet in samenwerking met de gespecialiseerde NGO Hollaback!. Samen willen we één miljoen vrouwen en mannen leren hoe ze kunnen ingrijpen wanneer ze getuige of slachtoffer zijn van straatintimidatie. Zo kunnen we bijdragen aan een meer gelijkwaardige cultuur van respect en waardigheid. Omdat we het allemaal waard zijn.

*Ipsos – Internationale enquête naar seksuele intimidatie in openbare ruimtes – L’Oréal Paris – april 2019.

#message

Meer informatie