Onze Samenwerking met het Cannes Filmfestival

L’Oréal Paris is de trotse partner van ‘s werelds meest prestigieuze filmfestival: we zijn al sinds 1997 de officiële make-up artist voor het Filmfestival van Cannes. Wij ondersteunen de filmwereld en brengen zo de nieuwste beautytrends naar de grootste bijeenkomst in de filmwereld.

Ieder jaar in mei 10 dagen lang: 1700 make-upontwerpen

Vanaf de opening van het festival tot de sluitingsceremonie zijn L’Oréal Paris make-up artists verantwoordelijk voor de make-up looks van de juryleden van het festival en natuurlijk die van onze ambassadeurs. Onder leiding van creatief genie Val Garland van L’Oréal Paris ontwerpt een team van meer dan 30 internationale make-up artists 1700 make-up looks voor tijdens het festival. Het team doet de make-up van 200 gasten en juryleden ’s ochtends en ‘s avonds.

Diversiteit op de rode loper

Brand Section Cannes Festival Image 1

Voor de montée des marches, zoals de rode loper naar het ‘Palais des Festivals’ wordt genoemd, is er een heel team aan uitzonderlijke vrouwen van verschillende komaf dat L’Oréal Paris vertegenwoordigt. Vanuit alle culturen en uithoeken van de wereld komen onze iconische actrices en ambassadrices uit de muziek-, mode- en activismewereld bijeen om de schoonheid van diversiteit te vertegenwoordigen op dit wereldse podium. L’Oréal Paris vindt dat er niet één vorm van schoonheid is en Cannes is voor L’Oréal Paris een levend podium geworden van deze moderne visie op schoonheid.

Een ode aan de vrouw achter de actrice

L’Oréal Paris gaat ook verder dan alleen de rode loper. Het merk organiseert diverse activiteiten in Cannes: het brengt actrices en spelers uit de media- en filmindustrie bij elkaar voor 10 dagen van workshops, interviews en uitwisselingen. Deze evenementen vormen een motivator voor verandering mede dankzij het wereldwijde bereik van het festival. We komen op voor de vrouw achter de actrice, de uitdagingen op de weg naar succes en de versterkende functie die beauty heeft.

Een festival voor iedereen

Brand Section Cannes Festival Image 2

L’Oréal Paris blijft trouw aan haar inclusieve instelling en verruimt de blik van de Cannes-ervaring door fans uit te nodigen achter de schermen van het festival. L’Oréal Paris organiseert evenementen die vertrouwen geven, zoals een openluchtbioscoop of een talkshow. Ook regelt L’Oréal Paris dat actrices de rode loper op kunnen lopen samen met een vrouwelijke activiste die hen inspireert – interactieve ervaringen waar iedereen van kan genieten, zowel met een live publiek in Cannes zelf, als online voor een miljoenenpubliek.

Rode-loper-beauty voor iedereen

Dankzij de stap-voor-stap tutorials voor hun rode-loper-look van onze rebelse make-up artist Val Garland en haargoeroe Stéphane Lancien, kun jij ook in een handomdraai een verbluffende look creëren. Denk dan bijvoorbeeld aan kracht die je met Color Riche uit een mooie, volle rode lipstick haalt samen met de oogverblindende oogopslag van Volume Million Lashes – L’Oréal Paris speelt een rol in hoe vrouwen hun boodschap durven uit te spreken aan de wereld. Want ‘Alle vrouwen zijn het waard’.