Ieder jaar in mei 10 dagen lang: 1700 make-upontwerpen
Vanaf de opening van het festival tot de sluitingsceremonie zijn L’Oréal Paris make-up artists verantwoordelijk voor de make-up looks van de juryleden van het festival en natuurlijk die van onze ambassadeurs. Onder leiding van creatief genie Val Garland van L’Oréal Paris ontwerpt een team van meer dan 30 internationale make-up artists 1700 make-up looks voor tijdens het festival. Het team doet de make-up van 200 gasten en juryleden ’s ochtends en ‘s avonds.
Diversiteit op de rode loper
![Brand Section Cannes Festival Image 1](/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=260&rev=24a2796a82ee4db09d31494536e61ee8&hash=5BEE98E28A2843996C6FFE0C30A3EF6385FDCC5E 260w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=320&rev=24a2796a82ee4db09d31494536e61ee8&hash=456354FB5CD508B75DCF1E3BC9921316F5DA87EA 320w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=660&rev=24a2796a82ee4db09d31494536e61ee8&hash=0801AE2D1EE86383E58CFCDCFCB43A1804D8D17A 660w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=700&rev=24a2796a82ee4db09d31494536e61ee8&hash=D725C2E20FCFB484B47BB6F22EA29D39E02A2504 700w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=810&rev=24a2796a82ee4db09d31494536e61ee8&hash=BB0BBD32DDFB2F57077A9923BA3A31D7A5367739 810w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=910&rev=24a2796a82ee4db09d31494536e61ee8&hash=FDC9155BFBAC2296F90D5867A8B2857C34C0CB22 910w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=1170&rev=24a2796a82ee4db09d31494536e61ee8&hash=D39997A05C377CB8DD3FE9B5436260246627177B 1170w)
Voor de montée des marches, zoals de rode loper naar het ‘Palais des Festivals’ wordt genoemd, is er een heel team aan uitzonderlijke vrouwen van verschillende komaf dat L’Oréal Paris vertegenwoordigt. Vanuit alle culturen en uithoeken van de wereld komen onze iconische actrices en ambassadrices uit de muziek-, mode- en activismewereld bijeen om de schoonheid van diversiteit te vertegenwoordigen op dit wereldse podium. L’Oréal Paris vindt dat er niet één vorm van schoonheid is en Cannes is voor L’Oréal Paris een levend podium geworden van deze moderne visie op schoonheid.
Een ode aan de vrouw achter de actrice
L’Oréal Paris gaat ook verder dan alleen de rode loper. Het merk organiseert diverse activiteiten in Cannes: het brengt actrices en spelers uit de media- en filmindustrie bij elkaar voor 10 dagen van workshops, interviews en uitwisselingen. Deze evenementen vormen een motivator voor verandering mede dankzij het wereldwijde bereik van het festival. We komen op voor de vrouw achter de actrice, de uitdagingen op de weg naar succes en de versterkende functie die beauty heeft.
Een festival voor iedereen
![Brand Section Cannes Festival Image 2](/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=260&rev=17477fb932394da4a9ffd0f89e870329&hash=9F8FB20153BF0E97EE12BDA47F8A40DB96E2E422 260w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=320&rev=17477fb932394da4a9ffd0f89e870329&hash=C7DCDF7834002E60E1F325FC6A0B32EAB6647FA1 320w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=660&rev=17477fb932394da4a9ffd0f89e870329&hash=7E380231AF7DC5D5CF82F96C24135CE5FCDA7C18 660w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=700&rev=17477fb932394da4a9ffd0f89e870329&hash=1E12FE59DF31674D139C9F8E497E1EABB1021062 700w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=810&rev=17477fb932394da4a9ffd0f89e870329&hash=3AA8D597D93A7D6B3B45461DCA1E1D8B1E6580C4 810w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=910&rev=17477fb932394da4a9ffd0f89e870329&hash=03010E2E7612A8C30A791193A1F2C560A94F88D6 910w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=1170&rev=17477fb932394da4a9ffd0f89e870329&hash=C2B342861C8A927F6F0FF84467D42775116082A0 1170w)
L’Oréal Paris blijft trouw aan haar inclusieve instelling en verruimt de blik van de Cannes-ervaring door fans uit te nodigen achter de schermen van het festival. L’Oréal Paris organiseert evenementen die vertrouwen geven, zoals een openluchtbioscoop of een talkshow. Ook regelt L’Oréal Paris dat actrices de rode loper op kunnen lopen samen met een vrouwelijke activiste die hen inspireert – interactieve ervaringen waar iedereen van kan genieten, zowel met een live publiek in Cannes zelf, als online voor een miljoenenpubliek.
Rode-loper-beauty voor iedereen
Dankzij de stap-voor-stap tutorials voor hun rode-loper-look van onze rebelse make-up artist Val Garland en haargoeroe Stéphane Lancien, kun jij ook in een handomdraai een verbluffende look creëren. Denk dan bijvoorbeeld aan kracht die je met Color Riche uit een mooie, volle rode lipstick haalt samen met de oogverblindende oogopslag van Volume Million Lashes – L’Oréal Paris speelt een rol in hoe vrouwen hun boodschap durven uit te spreken aan de wereld. Want ‘Alle vrouwen zijn het waard’.