DE SOCIALE EN MILIEU-IMPACT VAN PRODUCTEN
De "Algemene Milieu-impact"-score, gebaseerd op een scoringssysteem van L'Oréal Group, schetst een nauwkeurig beeld van de impact van een product door rekening te houden met veertien factoren die impact hebben op de planeet*, zoals de uitstoot van broeikasgassen, waterschaarste, oceaanverzuring of de impact op de biodiversiteit. De impact wordt gemeten tijdens elke fase van de levenscyclus van een product. Hij wordt niet alleen berekend door te kijken naar de ontginning, de productie en het transport, maar ook naar het consumentengebruik en de recycleerbaarheid van de verpakking. Het resultaat wordt op een duidelijke manier weergegeven.
Extra informatie is beschikbaar in het onderdeel "Sociale & Milieu-impact" op de productpagina. Je kunt er info vinden over de productieomstandigheden, de verpakking en de sociale bijdrage van een product, zoals steun aan kwetsbare gemeenschappen.
*koolstof, waterschaarste, ecotoxiciteit van zoetwater, eutrofiëring van zoetwater, mariene eutrofiëring, waterverzuring, uitputting van fossiele en minerale grondstoffen, veranderingen in het landschap, terrestrische eutrofiëring, stofdeeltjes, toxiciteit via het milieu, ioniserende straling, ozonafbraak en fotochemische verontreiniging